Планування з української мови й літератури в 6 класі

15.09.2014 18:43

 

 

№ з⁄п

 

Українська література

6 клас

Зміст програмового матеріалу

 

К-сть   

годин      

         

           Дата       

 

 

Вступ

1.

Вступ. Книжка в житті людини. Письменник — особливо обдарована людина, його праця над художнім твором.. Розповідь про те, як «робиться книжка». Сучасний

читач і його роль у новому «житті» твору.

1

 

Загадково прекрасна і славна давнина України

2.

Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня.

1

 

3.

Пісні літнього циклу. «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету ві­ночок», «Ой вінку, мій вінку», «Купайло, купайло» (купальські). «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) — на вибір.

1

 

4.

Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Ще­дрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір).

 

1

 

5.

Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозулень­ка», «Кривий танець».:повторити (рефрен), анафора.

 

1

 

         

 

 

 

6.

Народні колискові пісні «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, ди­тя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви коли­скових пісень. їхні лексичні особливості. ТЛ: колискова.

1

 

7.

Пісні літературного походження. «Ще не вмерла України...»

П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої дер­жави. ТЛ: пісня-гімн. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. «Мо­литва» 0. Кониського. «На долині туман» В. Діденка — пісня, що стала народною.

1

 

8.

Стрілецькі пісні. «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха. Патріо­тичні мотиви, героїчний, стверджувальний пафос пісень.

1

 

9.

«Як тебе не любити, Києве мій» Д. Луценка — популярна пісня про столицю України. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження

1

 

10.

Контрольна робота І . Загадково прекрасна і славна давнина України (фольклор).

1

 

11.

Микола Вороний. Коротко про письменника.

1

 

12.

«Євшан-зілля». По­ема про необхідність повернення людині історичної пам'яті, усві­домлення своєї національної приналежності. ТЛ: ліро-епічний твір, поема.

1

 

13

Література рідного краю 1. Автори стрілецьких пісень — наші земляки (або «Авторські пісні, що стали народними»).

1

 

14.

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море...»).

1

 

15.

«Думка» («Тече вода в синє море...»). Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору, зображення в ньому історичного минулого.

1

 

16.

«Іван Підкова». Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.

1

 

17.

Володимир Рутківський. Короткі біографічні відомості.

1

 

18.

Історичні мотиви в повісті «Джури козака Швайки». Реальне і фантастичне в пригодницькій повісті для дітей.

1

 

19.

Образна характеристика патріотизму головних героїв. Аналіз твору.

1

 

 

 

 

20.

Я І СВІТ

 Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні «Мрії», «Як дитиною бувало...». Неповторний світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчини.

1

 

21.

«Тиша морська». Життєрадісний погляд дівчини на світ, вільно­любство, впевненість, розвинена уява. «Співець». Неповторний.світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, упевненість, розвинена уява. Значення мистецтва в житті людини.

 

Контрольна робота №2 . Загадково пре­красна і славна давнина України.

1

 

 

22.

Виразне читання №1. Конкурс-читання віршів Лесі Українки напам'ять.

 

1

 

23.

Володимир Винниченко. Цікава історія з життя письменника. «Федько-халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.

1

 

24.

Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. ТЛ: епічний твір, головний герой, другорядні герої.

1

 

25.

Зв'язне мовлення №1. Усний твір-розповідь про персонажа.

1

 

26.

 Контрольний письмовий твір-роздум «Що робить пюдину душевно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність?» (за оповіданням Володимира Винниченка «Федько-халамидник»).

1

 

27.

Позакласне читання №1.

 В. Винниченко.»Кумедія з Костем».

1

 

28.

Станіслав Чернілевський «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби черевички». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність).

1

 

29.

Розвиток мовлення № 2. Добір прислів'їв, крилатих виразів, фразеологічних

зворотів, що виражають головну ідею поетичного доробку Станіслава Чернігівського (письмово).

1

 

З0.

Ірина Жиленко. «Жар-Птиця», «Підкова».

 

 

31.

«Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього.

 

1

 

32.

Контрольна робота №3. Я і світ.

1

 

33.

Позакласне читання №2. В. Близнець. «Звук павутинки», «Золота гора до неба», «Женя і Синько» (на вибір учителя і  або учнів).

1

 

34.

Література рідного краю № 2. Літературні персонали територіальної громади (поезія).

1

 

35.

Повторення та узагальнення вивченого навчального матеріалу за 1 семестр.

1

 

36.

Ігор Калинець. Збірка поезій «Дивосвіт» (на вибір), «Писанки», «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим».

1

 

37.

Емма Андієвська. Українська письменниця і художниця, що живе в Німеччині. її казки-притчі.

 

 

38.

«Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. «Я» і зовнішній світ, «Я» та інші люди. Т.Л: притча.

1

 

39.

 Розвиток мовлення № 3. Усний твір-характеристика головного персонажа казки-

притчі Е. Андієвська «Казка про яян».

1

 

40.

«Говорюща риба». Прихований повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.

1

 

 

 

41.

Виразне читання № 2. Читання вивчених притч (уривків) Емми Андієвської напам'ять. Ідейно-художній аналіз прозових творів письменниці.

1

 

 

42.

Пригоди і романтика

Всеволод Нестайко — відомий у світі український дитячий пись­менник.

1

 

 

43.

 «Тореадори з Васюківки» (фрагменти). Пригодницький захоплюючий сюжет твору.

 

1

 

44.

Мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в творі. ТЛ: повість, пригодницький твір.

1

 

45.

Виразне читання №3. Художнє читання епізодів прозового твору.

1

 

46.

Позакласне читання № 3. Вс. Нестайко. «Пригоди Робінзона Кукурудзо».

1

 

47.

 

Контрольна робота №3.

Пригоди і романтика.

1

 

48. 49.

Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» (фрагменти).

Значення у творі образу вченого Адама, його трагічної історії. Т.Л: підтекст (прихований зміст).

2

 

50.

Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.

1

 

51.

Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків — головних героїв.

 

 

52.

 Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книжок для дітей.

1

 

53.

«Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9».

1

 

54.

 

 

Взаємини між різними поколіннями в родині.

 

1

 

 

55.

Письмовий  конт­рольний твір«Мій улюблений літературний персонаж».

1

 

Гумористичні твори

56.

Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, спі­вомовки та ін.). Велика роль гумору в житті українців.

1

 

57.

Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. «Щука», «Му­ха і Бджола».

 

 

58.

«Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямова­ність байок письменника. Побудова байки. ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.

1

 

59.

Степан Руданський. Коротко про письменника. Співомовки С. Руданського - унікальне явище у світовому письменстві. «Добре торгувалось», «Гуменний», «Запорожці у короля».

ТЛ: гумореска, співомовка, інверсія.

1

 

60.

Павло Глазовий. «Тарас Бульба в Києві», «Найважча роль», «За­морські гості». ТЛ: гумор, сатира.

1

 

61.

«Свиня свинею». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю, уміння обстояти свою гідність

1

 

62.

Зв'язне мовлення №4. Складання гуморески, усмішки або написання листа авторові улюбленої книжки.

1

 

63.

Виразне читання №4. Декламування напам'ять байок та гуморе­сок.

1

 

64.

Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль».

1

 

65.

«Заморські гості», «Похвала». Іронічно -пародійна, викривальна спрямованість

гумористичних і сатиричних творів.

 

1

 

66.

Контрольна робота №6 . Гумористи­чні твори.

 

1

 

67.

Література рідного краю№4. Ознайомлення з найцікавішими письменниками-земляками, їхніми творами.

1

 

68.

Позакласне читання №4. Рекомендована література для читання влітку.

 

1

 

69.

Повторення та узагальнення вивченого.

 

1

 

70.

Підсумковий урок.

 

1

 

 

        

 

 

№ з⁄п

 

Українська мова

6 клас

Зміст програмового матеріалу

 

К-сть   

годин      

         

                      Дата

          

 

 1.      |Вступ.Краса і багатство української мови.                                          

 1

 

Повторення, узагальнення та поглиблення вивч

 

2.

Зв'язне мовлення №1. Повторення вивченого пмовлення. Зага­льне уявлення про ситуацію спілкування та її складові, мета й місце спілкування (практично).

1

 

 

3.

Словосполучення і речення. Головні члени речення; частини мо­ви, якими вони виражені. Орфограми в значущих частинах слова.

1

 

 

4.

Звертання, вставні слова, однорідні члени речення. Розділові зна­ки в простому реченні.

1

 

 

5.

Складне речення. Розділові знаки в складному реченні.

 

1

 

 

6.

 

7.

 

8.

 

9.

Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові та діалозі.

Зв'язне мовлення №2. Діалог. Його розігрування відповідно до ситуації.

Структура тексту. Тема і основна думка.

 

Види зв'язку речень у тексті. Типи і стилі мовлення.

1

 

1

 

1

 

1

 

 

10.

 

 

 

11.

Зв'язне мовлення №3. Повторення відомостей про стилі мовлен­ня. Поняття про офіційно-діловий стиль. Ділові папери. План роботи. Оголошення. Особливості їх побудови.

Орфограми в коренях, префіксах, суфіксах, на межі значущих частин слова.

 

1

 

 

1

 

 

12

Контрольна робота 1(контрольний диктант).

Повторення, узагальнення та поглиблення

вивченого.

1

 

 

Лексикологія. Фразеологія

 

13.

 

14.

Аналіз контрольної роботи. Групи слів за походженням. Тлумач­ний словник.

Запозичені слова.Словник іншомовних слів.

1

 

1

 

 

15.

 

16.

Активна і пасивна лексика. Застарілі слова (архаїзми та істориз­ми).

Активна і пасивна лексика. Неологізми.

1

 

1

 

 

17

Зв'язне мовлення №4. Повторення вивченого про типи мовлення. Особливості побудови опису приміщення. Докладний усний переказ тексту художнього стилю з елементами опису примі­щення. Підготовка до усного контрольного переказу.

1

 

 

18-19.

Групи слів за вживанням: загальновживані, стилістично забарв­лені, діалектні, терміни, жаргонізми.

2

 

 

20.

Зв'язне мовлення №5.Офіційно-ділова лексика.

План роботи. Оголошення.

1

 

 

21.

 

 

22.

23.

24.

 

25

Культура мовлення. Доречне вживання вивчених пластів лексики у власному мовленні.

 

Поняття про фразеологізми. Лексичне значення.

Джерела українських фразеологізмів.

Прислів'я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.

Фразеологізми в ролі членів речення.

1

 

 

1

1

1

 

1

 

 

26.

Контрольна робота №2 (тестування). Лексиколо­гія.

1

 

 

27.

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення теми Лексикологія. Зв'язне мовлення №6. Докладний письмовий переказ худож­нього тексту розповідного характеру з елементами опису примі­щення.

 

1

 

 

Словотвір. Орфографія

 

28.

 

Змінювання і творення слів. Твірне слово – база для утворення іншого слова.

 

1

 

 

 

 

29.

Основні способи словотворення.

1

 

 

30.

Словотвірний словник. Словотвірний розбір слова. Словотвірний ланцюжок.

1

 

 

31.

Зміни приголосних при творенні слів: іменників з суфіксом -ин(а, від прикметників на -ський, -цький, буквосполучення -ЧН (-ШН-).

1

 

 

32.

Зміни приголосних при творенні відносних прикметників з суфік­сами -ськ, -цьк, -зьк та іменників з суфіксами -ств(о),-зтв(о), -цтв(о).

1

 

 

33.

Зв'язне мовлення №7. Твір-опис природи на основі власних спостережень.

1

 

 

34.

Складні слова. Сполучні голосні о, е в складних словах.

1

 

 

35.

Творення складноскорочених слів, їх правопис разом і через де­фіс; написання слів з пів-.

1

 

 

36.

Правопис складноскорочених слів. Тренувальні вправи.

1

 

 

37.

Контрольна робота №3 (різнорівнева). Словотвір. Орфографія.

1

 

 

Морфологія. Орфографія

 

38. |3агальна характеристика частин мови. Іменник:   

          загальне значення, морфологічні ознаки,   

          синтаксична роль. Іменники — назви істот і  

           неістот

1

 

 

39.

 

 

40.

Зв'язне мовлення №8,9.Усний докладний переказ  розповідного характеру з ел. опису природи.

Письмовий контрольний докладний пере­каз художнього тексту розповідного характеру з елементами опи­су природи із творчим завданням.

 

 

2

 

 

Іменник

 

41.

. Іменники загальні і влас­ні. Велика буква і лапки у власних назвах. Збірні іменники.

1

 

 

42.

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Запобіган­ня помилкам у визначенні роду окремих іменників.

1

 

 

43.

Число іменників (повторення). Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини. Зв'язне мовлення №10.Читання мовчки.

1

 

 

44.

Зв'язне мовлення №11. Контрольне читання мовчки. Тренуваль­ні вправи.

1

 

 

45.

Відмінки іменників, їх значення. Уживання відмінкових форм іменників; кличний відмінок при звертанні; синоніміка відмінко­вих закінчень.

1

 

 

46.

Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни.

1

 

 

47.

Відмінювання іменників І відміни.

1

 

 

48.

49.

Відмінювання іменників II відміни.

Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в Р. в. Букви -а(-я), -у(-ю) в цих закін­ченнях.

1

1

 

 

50.

 

Контрольна робота №4 (тести). Іменник: зага­льне значення, рід, число, відмінки.

1

 

 

51

 

52.

 

 

53.

 

 

54.

Незмінювані іменники. Аналіз контрольної роботи.

Зв'язне мовлення №12.Типи мовлення. Поєднання їх в одному тексті.

 

Зв'язне мовлення №13.Жанри мовлення. Особливості їх побудови. Складний план.

 

Зв'язне мовлення №14.Усний твір-оповідання за жанровою картиною.

1

 

1

 

 

1

 

 

55.

Відмінювання іменників III відміни.

1

 

 

56.

Відмінювання іменників IV відміни.

1

 

 

57.

Аналіз контрольного переказу.

Відміню­вання іменників, що мають форму лише множини.

1

1

 

 

58.

 

59.

Особливості творення іменників. Морфологічний розбір іменників.

Не з іменниками.

1

 

1

 

 

 

60.

61.

Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -єнн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -єв(о).

1

1

 

 

62.

 

Написання і відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові.

 

1

 

 

63.

 Зв'язне мовлення №15. Письмовий твір-опис природи за карти­ною у художньому стилі..

 

1

 

 

64.

 Контрольна робота №5 (диктант). Іменник. Відмінювання і творення іменників

1

 

 

Прикметник

 

65.

Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтакси­чна роль.

1

 

 

66.

Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу.

1

 

 

67.

Зв'язне мовлення №16. Контрольне аудіювання. Тренувальні вправи.

1

 

 

68.

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.

1

 

 

69.

Зв'язне мовлення №17. Основні джерела матеріалу для твору. Усний твір-опис приміщення на основі власних спостережень.

1

 

 

70.

Зв'язне мовлення №18. Письмовий твір-опис приміщення на основі власних спостережень у науковому стилі(за простим планом).

1

 

 

71.

 

 

72.

73.

Аналіз письмового переказу. Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м'якої груп.

Повні і короткі форми прикметників.

Творення прикметників. Перехід прикметників в іменники.

1

 

 

1

1

 

 

74.

Тренувальні вправи. Підготовка до контрольної роботи.

1

 

 

75.

Морфологічний розбір прикметника.

1

 

 

76.

Написання прикметників із суфіксами -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк-.

1

 

 

77.

Букви е, о, и у прикметникових суфіксах -ев-

(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ИН-, -ІН-, -ИЧН-.

1

 

 

78.

Зміни приголосних при творенні відносних прикметників за допомогою суфіксів –цьк, -зьк, -ськ.

1

 

 

79.

Написання не з прикметниками.

1

 

 

80.

Написання -н- і -ни- у прикметниках.

1

 

 

81.

Написання складних прикметників разом і через дефіс.

1

 

 

82.

Тренувальні вправи.

1

 

 

83.

Зв'язне мовлення №19. Твір-роздум про вчинки людей. Підготов­ка до усного контрольного твору.

1

 

 

84.

Написання прізвищ прикметникової форми.

1

 

 

85.

Повторення теми, підготовка до контрольної роботи.

1

 

 

86.

Контрольна робота №6 (різнорівнева). Прикметник.

1

 

 

87.

Аналіз контрольної роботи. Зв'язне мовлення №20. Діалог, його розігрування відповідно до серії малюнків, запропонованої ситуації спілкування, пов'язаної з особистими враженнями від певних подій, спостереженнями, обміном думками, життєвим досвідом учнів етичного характеру.

1

 

 

88.

89.

Зв'язне мовлення №21. Контрольний письмовий переказ тексту з елементами роздуму.

2

 

 

 

90.

Числівник

Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники у фразеологізмах; засвоєння таких фразеологіз­мів.

 

 

1

 

 

 

 

91.

Числівники кількісні (на позначення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові.

1

 

 

92.

Числівники прості, складні і складені. Роздільне на­писання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний.

1

 

 

93.

Зв'язне мовлення №22. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень.

1

 

 

94.

Морфологічний розбір числівників.

1

 

95.

 

 

96.

Буква ь на кінці числівників і перед закінченнями у непрямих відмінках.

 

 Відмінювання кількісних числівників на позначення цілих чисел. Уживання числівників для позначення дат, часу (годин).

1

 

 

1

 

97.

Відмінювання дробових та збірних числівників.

1

 

98.

Правильне вживання кількісних числівників з іменниками у всіх відмінках.

2

 

99.

Відмінювання порядкових числівників.

 

1

 

100.

Творення числівників.

1

 

101.

Контрольна робота № 7(тести). Числівник як частина мови.

1

 

102

Займенник

Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

1

 

103.

Написання займенників з прийменниками окремо. Поділ займенників за значенням (ознайомл.)

1

 

104.

Особові займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах особових займенників. Використання особового займенника Ви у ввічливому значенні при звертанні до однієї особи.

1

 

105.

Зворотний займенник. Відмінювання.

1

 

106.

107.

Зв'язне мовлення № 23. Контрольний твір-оповідання на основі побаченого.

2

 

 

108.

Аналіз контрольного твору. Присвійні і вказівні займенники, їх відмінювання.

1

 

 

109.

Розряди з Питальні й відносні, заперечні займенники. їх відмінювання. Правопис заперечних займенників.

1

 

 

110.

 

111.

Неозначені займенники. Написання разом і через дефіс неозначе­них займенників. Означальні займенники (ознайомлення).

 

 

1

 

112.

Зв'язне мовлення №24.Замітка в газету типу роздуму.

1

 

113.

Повторення теми, підготовка до контрольної роботи.

2

 

114..

Морфологічний розбір займенника.

1

 

115.

Уживання займенників для зв’язку речень у тексті.

1

 

116.

Контрольна робота №8 (контрольний диктант). Займен­ник.

1

 

 

Повторення в кінці року

 

 

117.

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення теми.

1

 

                   

 

 

118.

Лексикологія.

1

 

119.

Словотвір і орфографія.

1

 

120.

Морфологія й орфографія.

1

 

121.

Зв'язне мовлення №25. Повідомлення на лінгвістичну тему в науковому стилі.

1

 

122.

Повторення і узагальнення вивченого.

 

1

 

                                                              

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної теми

3

3

Диктант

1

1

Аудіювання

-

1

Читання мовчки

1

-

Переказ

1

1

Твір

-

1

 

Автор Хахула О.Т.